Knäckebröd och müsli

Godmorgon världen! Jag har gjort ny müsli och nya knäckebröd som jag sitter och äter på, mmm! Knäckebröden är de som jag gjort tidigare som är så himla goda. Jag testade dock att göra en lite annorlunda variant på müsli denna gången, den blev jätte god men jag tycker nog att den jag gjorde senast är snäppet godare! 
 
Nu ska jag iväg och jobba (gud vad jag hade velat vara ledig idag) och efter jobbet ska jag möta upp Sara som ska passa mig ikväll eftersom Sebastian är iväg med jobbet igen. Hehe, jag kan ju inte sova själv :P 
 
Det är förresten många som frågat mig om mitt träningsschema så jag har skrivit ihop ett inlägg som kommer upp senare! 
 
 
 

Müsli

5 dl havregryn

3 dl fiberhavregryn

2 dl grovhackade nötter

1 dl pumpafrön

1 dl solrosfrön

1 dl kokos

½ dl sesamfrön

½ dl linfrön

1 msk kanel

1 msk kardemumma

3 äggvitor

2 msk olja

2 msk honung

 

Efter ugnen:

Russin

Aprikoser klippta i mindre bitar

1 ½ dl quinoapuffar

½ msk kanel

 

Blanda alla torra ingredienser i en bunke (inte den torkade frukten!). Blanda alla blöta ingredienser i en annan bunke och häll sedan vätskan bland de torra ingredienserna och rör ihop. Klä två plåtar med bakplåtspapper och strö ut blandningen på plåtarna. Sätt in i ugnen i 15-20 minuter på 200 grader, rör runt med jämna mellanrum så att det inte bränns. Låt müslin svalna och rör sedan ner den torkade frukten, quinoapuffarna och kanelen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0