Söndagsfrukost i flera timmar

Nej jag har inte dött :) Stressade ihjäl mig igår efter jobbet, sen stack jag ut med vänner och idag har jag haft frukost här hemma med kollegorna i flera timmar hihi. Vi har haft så himla mysigt och ätit ihjäl oss med massa godsaker! Igår testade jag att göra en ny variant av både knäckebröd och müsli, som vi skulle ha idag. Knäckebröden brände jag så får nog prova göra det igen innan jag delar med mig av receptet, men müslin blev sååå god! Detta var utan tvekan den bästa müslin hittills. 
 
En utav portionerna :) 
 
På frukostbordet: hemmagjort bröd (recept här), bananpannkakor (recept här), bananscones (recept här), hemmagjord müsli (recept: se nedan), choklad-och hasselnötkräm (recept här) ekologiskt jordnötssmör, färska blåbär, hallon, kiwi, gurka, paprika, ost, skinka, gojibär, kakaonibs, torkade bananer, nötter, yoghurt, kvarg, juice, mjölk och kaffe. 
 
 
Min müsli:
5 dl havregryn
3 dl fiberhavregryn
1 dl pumpafrön
1 dl sesamfrön
2 dl valfria grovhackade nötter (jag hade valnötter, cashew, mandel och hasselnötter)
1 dl kokos
1 dl solroskärnor
1 dl linfrön 
1,5 tsk kanel
½ dl solrosolja eller rapsolja
1 dl honung
2 dl vatten
Torkad frukt (jag hade russin och torkade aprikoser som jag klippte i mindre bitar) 
 
Blanda alla torra ingredienser i en bunke (inte den torkade frukten!). Blanda alla blöta ingredienser i en annan bunke och häll sedan vätskan bland de torra ingredienserna och rör ihop. Klä två plåtar med bakplåtspapper och strö ut blandningen på plåtarna. Sätt in i ugnen i 15-20 minuter på 200 grader, rör runt med jämna mellanrum så att det inte bränns. Låt müslin svalna och rör sedan ner den torkade frukten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0