Cookie dough

När jag hade fått nog av pluggandet idag stack jag ner till gymmet och tränade rygg, biceps och mage.

Älskar mina träningshandskar!

Sen kliade det i fingrarna i köket så jag svängde ihop nyttiga cookie dough bollar! Jag vet att receptet inte låter så gott men det äääär gott! (jag tycker egentligen inte ens om kikärter) Testa!

Nyttiga cookie dough bollar

1 burk kikärter

3-4 msk ekologiskt jordnötssmör

0,5 dl proteinpulver (jag använde med smak av choklad och hasselnöt. Har man inget proteinpulver så funkar det lika bra utan, eller med något mjöl eller fiberhavregryn)

Ev. honung eller stevia om man vill att de ska vara sötare

Ev. någon fyllning (jag hade grovhackade cashewnötter och kakaonibs)

 

Skölj kikärterna noggrant och låt rinna av. Mixa kikärterna. Tillsätt jordnötssmör, proteinpulver och eventuellt lite honung eller stevia, mixa lite till. Blanda eventuellt i någon fyllning. Låt stå kallt i kyl eller frys en liten stund så att smeten inte är så klibbig, det är svårt att rulla då. Rulla sen smeten till små bollar och förvara i kyl eller frys. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0