Huvustorp No 4

Hej hej! Hoppas ni mår bra :) Igår var jag ledig men klockan ringde ändå klockan 7, men det var bara trevligt för jag hade en SÅ rolig dag framför mig. Alex tog med sig med mig, sin kille och svärföräldrar på en heldag i Dösjebro på ett ställe som heter Huvustorp No 4 där vi tillbringade 6 timmar med att lära oss baka surdegsbröd och knäckebröd i stenugn, till det fikade vi och drack vin. Det var verkligen superkul och jag kan varmt rekommendera det! Man kan även baka till exempel pizza eller kakor och vid jultid kan man tillbringa 8-9 timmar för julbak, något jag och Alex verkligen ska försöka göra. Det är ganska dyrt men man får med sig allt man bakar hem och det är verkligen en upplevelse. Gå in och kika på deras facebook-sida om ni är intresserade (https://www.facebook.com/HuvudstorpNo4?ref=ts&fref=ts). 
 
Vi alla fick med oss tre bröd var hem och även ett lass knäckebröd, det goda brödet fick bli en del av min och Sebastians middag igår när vi grillade hamburgare och även en del av frukosten idag. Vi har ju en del att äta upp :) Idag börjar jag inte jobba förens 12 så jag ställde klockan på 7 för att göra någon nytta av morgonen. Jag var inte så sugen på gymmet så vi städade här hemma istället och så går vi till gymmet efter jobbet istället. 
 
 
 
Mina surdegsbröd och knäckebröd :) 
 
Hemmagjorda hamburgare med:
- Eget surdegsbröd 
- Lätt hamburgardressing
- Rostad lök
- Sallad
- Gurka
- Rödlök
- Jalapeño
- Avokado
- Grillat hamburgarkött gjort på nötfärs, ägg, chili, vitlök, paprikakrydda, gurkmeja, cayenne, salt och peppar
- Smält ost
- Grillad ananas
 
Dagens frukost:
- Kaffe
- Smoothie gjord på jordgubbar, banan, proteinpulver jordgubb & vit choklad, kvarg, mjölk och chiafrön
- Eget surdegsbröd med ost och gurka 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0