Grymt god kycklinggryta och bra serier

Hej vänner, hoppas ni har haft en bra helg. Tänkte bara kika in och säga hej samt dela med mig av en fruktansvärd god kycklinggryta jag har lagat. Jag hittade två liknande recept och tog lite från båda och gjorde det till mitt eget, det blev såå gott! 
 
Vi har tvättat och städat hela dagen, som vi har varvat med serie-marathon :) Vi älskar att titta på serier! Vi har precis sett klart alla säsonger av 24 (åhhhh vad jag kommer att sakna det) och nu har vi börjat titta på Jericho, någon som har sett?? Jag tycker serien ger lite Lost-känsla, vilket bara bådar gott eftersom jag älskar Lost. 
 
Kycklinggryta med tomat, fetaost och basilika
1 kg kycklingfiléer
3 vitlöksklyftor 
800 g krossade tomater
½ dl balsamvinäger
½ dl vitt vin
200 g fetaost
½ kruka färsk basilika
Salt & peppar
 
Strimla kycklingfiléerna i små bitar, salta och peppra, stek tills de nästan är klara. Hacka vitlöksklyftorna och stek med kycklingen de sista minuterna. Lägg över i en gryta tillsammans med krossade tomater, balsamvinäger och vitt vin. Koka upp och låt puttra i cirka 10 minuter, tills kycklingen är helt klar. Grovhacka basilika och fetaost och rör försiktigt ner i grytan innan servering. Jag serverade grytan tillsammans med bulgur. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0