Äggvitor på flaska

Har gått från att tycka att detta är ganska vidrigt till att tycka att det är en superbra produkt! Istället för att köpa massa ägg och slänga massa äggulor när jag bara använder äggvitan så finns det denna fantastiska flaska :D Känns fortfarande lite äckligt haha, men tror jag kommer vänja mig :) Äggvitor kan användas t.ex. i nyttiga kakor som jag brukar göra, i gröten och i smoothies. Dels för att äggvitor ger en bra konsistens, t.ex. gröten blir mer krämig och mindre grynig, men framför allt för att öka proteinmängden. Ägg innehåller mycket protein men det är just vitan som ger bra konsistens och dessutom innehåller äggulan ganska många kalorier. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0