Jag är en bitter granne

Hej hej! Sara har varit här hemma hela eftermiddagen och vi har bara slappat, en riktigt härlig söndag med andra ord. Gick ner i tvättstugan vid 12 eftersom jag trodde att min tvättid började då, men det det visade sig att jag inte hade tvättid förens 17. Eftersom det är en bit att gå från vår lägenhet till tvättstugan orkade jag inte bära upp allt igen, så jag hittade ett gömställe inne i ett mangelrum där jag gömde tvätten och tvättmedlet. När jag gick ner kl 17 för att börja tvätta så hade någon använt upp allt vittvättmedel och allt kulörtvättmedel, tack för den liksom! Är sedan tidigare irriterad på våra grannar för många är dumma i huvudet så jag satte upp en riktigt arg lapp som jag satte upp. Man ser verkligen på min hanstil att jag är arg för egentligen skriver jag snyggt :P Kanske överregerade lite men när jag blir arg så blir jag arg hehe... När jag väl kommit igång med tvätten så visade det sig att torktumlaren är trasig så nu måste vi hänga upp aaaall tvätt, verkligen jätte kul att hänga upp femtioelva par strumpor och sängkläderna får inte ens plats. Detta är alltså inte den bästa kvällen i mitt liv. 
 
Jag och Sebastian har iallafall precis ätit sjukt god middag! Ni bara måste laga den rätten, även om ni som jag inte tycker om rödlök så kommer ni nog ändå tycka om rätten. Nu tänkte vi egentligen sticka och sola så man får lite färg till nyår men vi orkar verkligen inte lyfta på våra arslen och gå till solariet haha, så vi får väl vara blekfisar! 
 
 
 
 
Het kyckling

4-6 kycklingfiléer

1 rödlök

1 röd paprika

1 vitlöksklyfta

2 tsk sambal oelek

1 dl mango chutney

4 dl grädde

1 grönsaksbuljongtärning

1 dl riven ost

Salt & peppar

 

Hacka rödlök och paprika, stek i en panna tillsammans med pressad vitlök. Lägg över i kastrull och tillsätt grädde, sambal oelek, mango chutney och buljongtärning. Koka upp och låt puttra i cirka 5 min. Stek under tiden kycklingfiléerna så de får en fin yta. Lägg kycklingen i en ugnsform, häll över såsen och strö riven ost över. Sätt in i ugnen i 10-15 minuter på 225 grader. Detta åt vi med matvete. Såå gott! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0