Pepparkaksmuffins

Eftersom det är första advent kände jag för att baka något juligt. Hittade ett recept härifrån på nyttiga pepparkaksmuffins, som jag gjorde om lite. De blev supergoda! Dock tyckte jag att de var lite kladdiga, så nästa gång tar jag nog lite mer gryn och mandelmjöl eller lite mindre banan eller ett mindre ägg kanske. Tror nämligen inte att de skulle kunna vara inne i ugnen längre - då hade de nog blivit brända. Men lite högre värme kanske? 

Nyttiga pepparkaksmuffins 

1 dl fiberhavregryn

1 dl mandelmjöl (finns att köpa, annars mixar du mandlar till ett mjöl)

1 1/2 tsk bakpulver

1 mosad banan

1 rivet äpple

4 ägg

1 ½ msk pepparkakskrydda

1 dl kvarg

4 msk stevia strö

Ev. ½ -1 tsk vaniljsocker

 

Blanda alla torra ingredienser i en bunke och blanda sedan i resten av ingredienserna. Häll smeten i muffinsformar av silikon, det blev 16 stycken för mig. Grädda på 200 grader i cirka 25 minuter.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0