Sjukstuga och tomteverkstad

God morgon denna lördag! Igår bjöd Sebastian på min favoritmat, nämligen korvstroganoff hehe. Sedan hade vi tomteverkstad här hemma och slog in mer paket :) Jag mår ännu sämre idag men jag biter ihop idag igen för att jobba. Jag kommer troligtvis att ångra på julafton och nyårsafton att jag jobbat flera dagar i sträck trots att jag är sjuk... 
 
 
 
Vår korvstroganoff
800 g falukourv 
1 gul lök
1 burk krossade tomater
2,5 dl créme fraiche
1 köttbuljongtärning
2-3 msk tomatpuré
2 tsk dijonsenap
1 tsk sambal oelek
1 pressad vitlöksklyfta
Salt
Vitpeppar
Cayennepeppar
Paprikakrydda
En skvätt pressad citron
 
Hacka och stek löken, lägg åt sidan. Skär korven och strek den (om du vill ha lite tjockare konsistens på såsen senare så kan du strö lite mjöl över korven). Lägg över korv och lök i en kastrull, tillsätt krossade tomater, créme fraiche, buljongtärning, tomatpuré, dijonsenap, sambal oelek och pressad vitlöksklyfta, låt koka upp. Låt puttra några minuter och smaka av med salt, vitpeppar, cayennepeppar, paprikakrydda och lite pressad citron. 
Detta åt vi med bulgur. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0