Skyr

Jag har ju tidigare bloggat om PROfeel produkterna (här) och kvarg (här) och som ni kanske märkt så äter jag kvarg dagligen. Något som jag äter då och då när jag vill lyxa till det lite, är Skyr, som säkert många av er känner till. Har sett på många bloggar att detta blivit poppis :) Skyr är en isländsk yoghurt som är väldigt proteinrik. Den påminner mycket om kvarg då den har nästan samma höga mängd protein och är fettfri, men har lite mer kolhydrater (det är ju trots allt en yoghurt). Påminner även om kvarg i konsistens och smak men jag köper Skyr ibland ändå för variationens skull eftersom det finns i massa goda smaker. Dessutom kommer de i små portionsförpackningar med plastsked så det är ett perfekt mellanmål att ta med. Hade det varit billigare hade jag nog ätit Skyr oftare men en burk på 160 gram kostar 18 kr medans kvargen jag äter kostar 12 kr för 500 gram. Äter man mycket om dagen som i vårt hushåll så blir det många bäckar små :) 
 
Idag köpte jag hem två stycken i mina favoritsmaker :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0