En pigg söndag för en gångs skull

Idag hade Sebastian sovmorgon från jobbet så vi båda tog lite sovmorgon och sen stack vi ut på en snabbis-löprunda på 4 km. Idag gjorde jag en annan variant av bananpannkaka till frukost - med keso! Och det blev en extra stor pannkaka idag :) Jag hade även annan topping än jag brukar, kul med variation. Mums säger jag bara! 
 
 
Bananpannkaka med keso
1 banan
1 ägg
3 msk "torr" keso (låt den rinna av om den är rinnig)
 
Mosa bananen, tillsägg ägg och keso. Stek som en pannakaka :) Idag hade jag ekologiskt jordnötssmör och kokos som topping. 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej. Gillar din blogg och är lite nyfiken, jag har sett att du tränar mycket. Vad har du för tips till en som vill gå ner 10 kg i vikt?

Ha en trevlug kväll :-)

Svar: Hej! Vad kul att du gillar min blogg! Jag har själv gått ner 10 kg så jag borde i alla fall veta vad jag pratar om :P Tyvärr har jag inga genvägar att tipsa om – hård träning är det som gäller. Sedan går ju också kost och träning hand i hand. Ju mer du tränar och ju hårdare kost du håller– desto snabbare märker du såklart resultat men gör det istället rimligt för dig själv så att du inte ger upp. Givetvis kan man träna hårt varje dag och ha en strikt diet, men detta är inget som alla orkar i längden – det hade inte passat mig exempelvis. Jag vill kunna äta gottis ibland och ha några vilodagar, men märker då inte resultat lika snabbt, men det kan det vara värt tycker jag. Jag började med att träna 2-3 dagar i veckan till att nu träna minst 4 gånger i veckan och har dragit ner på vitt bröd, ris, pasta, potatis, socker etc. Unnar mig godsaker ibland men med måtta.
Det som förbränner mest är konditionsträning och då framförallt intervallträning. I början av min viktnedgång tränade jag enbart konditionsträning, och gick ner i vikt. MEN det är först när jag började kombinera med styrketräning som jag börjar se resultat med min kropp – man blir mer ”fit”. Kombinerar du konditionsträning med styrketräning så kommer du komma i form, men du kommer inte gå ner lika många kilon som ifall du enbart hade konditionstränat, eftersom du bygger muskler med styrketräning och muskler väger mer än fett. Glöm inte att öka ditt proteinintag om du börjar styrketräna!!
Josefina

2012-12-15 @ 21:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0