Halloj!

Idag var en piggare morgon! Trots att jag inte kunnat sova på hela natten...? Började dagen med frukost (se nedan) sen gick jag och fick mina ögonbryn plockade för att sedan sticka till gymmet. På gymmet blev det axlar och triceps samt 3 km intervallöpning. Om en liten stund börjar skolan för terminen. Jag går in på mitt femte och sista år (!!) på in utbildning. Så om 2 terminer är jag färdig lärare i religion och samhällskunskap till högstadiet, gymnasiet, komvux och folkhögskola. Borde man känna sig vuxen nu?
 

Kvarg- och yoghurtblandning med hemmagjord müsli, torkad papaya och russin. 
 

Min müsli

2 dl grovhackade nötter

1 dl linfrön

1 dl solrosfrön

1 dl kokos

1 dl pumpakärnor

1 dl sesamfrön

1 dl fiberhavregryn

1 dl vatten

1 dl rapsolja eller kokosolja

Ev. honung och kanel  

Blanda alla nötter/frön/gryn i en bunke. Blanda vatten, olja och eventuellt kanel och honung i en annan bunke. Blanda ihop allt. Bre ut på en plåt med bakplåtspapper och sätt in i ugnen på 175 grader i 20-30 min, rör om då och då. Förvara i en burk med lock : ) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0