Måndag

God morgon!

 

När jag vaknade imorse tog jag med Bianca på en timmes powerwalk, wow vilket fint väder det är idag! Tråkigt att jag bara ska sitta inne resten av dagen. Jag måste nämligen plugga hela dagen för det blev inte så mycket plugg i helgen. Men jag behåller nog träningskläderna på och tar en paus i pluggandet sen för att sticka ner till gymmet.

 

Dagar man inte har bråttom på morgonen tycker jag det är kul att testa spännande frukostar. Som till exempel morotskakagröt! En gröt som är inspirerad av morotskaka helt enkelt. Låter lite knäppt men det är faktiskt gott!

 

 

Morotskakagröt (en stor eller två små portioner)

Gröten:

1 dl fiberhavregryn

1 dl riven morot

½ mosad banan

1 tsk kanel

1-2 krm ingefära

1 krm vaniljpulver

 

Glasyren:

1 dl kvarg

1 krm vaniljpulver

En nypa stevia

 

Koka gröten på ovanstående ingredienser. Lägg upp gröten i en skål (eller två). Blanda kvargen med vaniljpulvret och stevian och lägg ovanpå gröten. Jag toppade även med lite mer riven morot samt valnötter.  


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Oooh, Stevia är såååå bra! Denna frukost ska jag testa, verkar hur gott som helst! Tack för tipset!

Svar: Visst är det! Hihi ja den är god! Väldigt mättande dessutom!
Josefina

2012-09-11 @ 19:51:06
Postat av: Ida

Du är ett geni! /Hannas kompis Ida ;)

Svar: Nämen, tack!!
Josefina

2012-09-11 @ 21:16:38
URL: http://idish87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0