Shopping och het middag

Var nere och handlade saker inför middagen innan och gick samtidigt inom Åhléns, och handlade med mig lite hem :) Mitt hår är så sjukt slitet så mina toppar ser ut som svinto och jag är alldeles för lat för att gå och klippa mig. Jag läste att serumdropparna från Toni&Guy ska vara bra så jag investerade i det. Jag köpte även med mig en ny poncho eftersom en vän har råkat bränna hål i min andra. Sen jag började jobba på Cubus handlar jag knappt några kläder någon annanstans eftersom jag redan spenderar alldeles för mycket pengar på kläder på jobbet. Men idag blev det som sagt ett köp någon annanstans :D 




Till middag idag blev det kräftstjärtar och grönsaker med shiratakinudlar. Shiratakinudlar, även kallade mirakelnudlar, är asiatiska nudlar med 0 kolhydrater och 5 (!!) kalorier per förpackning. Det är ganska dyrt, inte superdupergott gott, men ett kul alternativ om man vill äta en pastarätt men inte pasta.

 

 

Het pastasås med kräftstjärtar och grönsaker

200 g champinjoner

½ zucchini

1 gul lök

1 chili 

4 vitlöksklyftor

1 röd paprika

1 burk kräftstjärtar

2,5 dl créme fraiche

1 fiskbuljongtärning

Cayennepeppar

Paprikakrydda

Citronpeppar

Salt

Peppar

En skvätt pressad citron

 

Skär champinjoner och zucchini. Hacka lök, chili och vitlök. Stek detta i olja i en stekpanna. Skär och lägg i paprikan när det andra börjar bli klart. Sänk värmen. Krydda med cayennepeppar, paprikakrydda, citronpeppar, salt och peppar. Tillsätt kräftstjärtarna, créme fraichen, buljongtärningen och lite pressad citron.  Låt puttra i ett par minuter, tills buljongtärningen lösts upp.

 

Angående chilin; vi hade en pytteliten japansk chili i och det blev dödsstarkt (tänk på att vi älskar stark mat, men vi höll på att dö). Jag har för mig att vi annars brukar ha en vanlig stor chili i och jag tror det är lagom, dock för oss som gillar stark mat. Om det mot förmodan råkar bli för starkt, som vår blev idag, så tänk på att man inte ska dricka vatten när det är starkt, utan mjölk!

 

Note to self: glöm inte att tvätta händerna ordentligt efter du hackat chili. Speciellt om det är japansk chili. Annars kan det sluta illa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0