Bra träningspass och god mat!

Hej bloggen! Som bestämt stack jag till gymmet efter skolan och som vanligt var jag där för länge :P Alltså var i hela friden tar tiden vägen? Tiden bara rinner iväg och dagarna går i ett haha. Det blev iallafall ett riktigt skönt pass med fokus axlar och triceps, men även lite bröst och mage. ÄNTLIGEN börjar jag se lite resultat på axlarna, men de andra muskelgrupperna verkar dröja... Cyklade runt i blåsten efteråt för att handla mat till både Bianca och till oss, kom hem och gjorde kanske det godaste woken någonsin! Jag vet inte vad det var denna gången, men den blev grym. Kanske var det marinaden som kycklingen låg och gottade sig i, i några timmar :) Wok med kyckling och grönsaker är något jag ofta gör i brist på inspiration, det funkar alltid och går att variera på många sätt. En riktigt bra rätt helt enkelt! 
 
 
Wok med kyckling, morötter, strimlad purjolök, gröna sojabönor, champinjoner, en näve frysta wokgrönsaker och fitnessnudlar. Några cashewnötter på toppen var pricken över i:et. 
 
Kycklingfiléerna strimlade jag och la i marinad på soja, riven ingefära, pressad vitlök, lite pressad lime, en skvätt honung och lite peppar, som fick stå i kylen i några timmar. 
 
Grönsakerna strimlades/skars och wokades på högsta värme. Jag kryddade även med lite chili och vitlök. 
 
När även kycklingen blivit wokad, la jag samman kyckling, grönsaker och fitnessnudlar i pannan och tillsatte en skvätt ostronsås och några droppar fisksås. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0