Produktiv dag

Hej svejs! Idag har varit en produktiv dag! Jag var i skolan under dagen, i eftermiddags körde jag ett benpass på gymmet och mötte därefter upp Alexandra som jag hängde med i några timmar. Kom hem en liten stund innan Sebastian slutade jobba och slängde ihop en snabb middag som blev SÅ god. Nu är vi mätta och belåtna och ska mysa ner oss i soffan framför sista avsnittet på säsong tre av serien 24. 
 
Så jäkla svårt att ta bilder på kvällen, blir inte alls bra! Ser inte alls kul ut men jisses vad gott. Jag hade kunnat äta detta varje dag :) 
 
Laxfiléerna är kryddade med örtsalt och dill, några skivor citron på och bakade i foliepaket i ugnen på 200 grader i 25 minuter. 
 
Potatisskivorna är kryddade med flingsalt, peppar och vitlökskrydda och tillagade på maxvärme i sisådär 15 minuter innan laxen åkte in. Då sänkte jag värmen till 200 och lät de vara i ugnen tillsammans med laxen i ytterliggare 25 minuter. 
 
Såsen är gjord på kvarg, pressad citron och provencalekryddor. 
 
Grönsaker glömdes bort :( 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0