Tidig morgon

God morgon! Nu är jag en ny människa igen, men en trött sådan. Jag undrar om jag kan vänja mig vid så tidiga mornar... Hur som, idag börjar som sagt min slutpraktik som kommer att vara i 4 veckor. Skolan jag praktiserar på ligger i utkanten av Malmö och jag tänkte tjäna in lite gratis motion och cykla dit varje dag! Må vädret vara på min sida bara. Jag vet inte riktigt hur lång tid det tar att cykla dit men jag tror att det tar cirka 40 minuter så jag måste faktiskt kila strax. Wish med luck!
 
Havregryn med vätska som får stå och gotta sig över natten måste vara den bästa frukosten för tidiga mornar eftersom man kan förbereda det kvällen innan. Jag brukar ju göra davos på yoghurt och kvarg men denna gången blev det på mjölk. 
 
Davos på mjölk
1 dl havregryn
1 dl mjölk
1 msk linfrön
1 krm vaniljpulver
 
Blanda ihop ingredienserna och låt stå i kylen över natten. Blanda i några droppar mjölk på morgonen innan servering. Jag åt det tillsammans med chokladfluff och hallon. 
 
Chokladfluff
1 äggvita
½ mosad banan
½ dl kvarg
1 msk kakao
 
Elvispa äggvitan till ett skum. Rör i mosad banan, kvarg och kakao. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0