Varning! Långt träningsinlägg!

Två träningspass senare. Alltså gissa om jag är slut nu?! Det hade varit okej om jag hade haft några timmars vila mellan passen men jag hann bara hem och vila någon timme innan jag var behövde ta mig till gymmet igen för PT-passet. Puh vad jag är trött nu, men kul har jag haft! Första passet tränade jag tillsammans med Sebastian och jag körde ett grymt pass för rygg och biceps. Och vet ni? Jag klarade att att göra mina första chins idag utan någon hjälp, wiho! Efter gymmet handlade vi lite och köpte med oss världens godaste sallader från café 2000 som vi slängde i oss. En timme senare var Sebastian på jobbet och jag var på gymmet igen för att träffa min personliga tränare. Som tur var körde vi inget tungt pass, vi gick bara igenom lite övningar och hon kollade min teknik. Jag hade till och med lite kraft över för att träna mage efteråt :)
 
Nu har jag en konstnadsfri träff kvar med PT:n och dessa träffar har verkligen gett mig så mycket. Även om jag redan är inne i träningen, kan många övningar och har ett färdigt träningsupplägg så har det varit så lärorikt att gå igenom övningarna med henne så att hon kan ge tips och trix samt kolla in tekniken. Jag har fått in en mycket bättre teknik sen jag träffade henne! Därför vill jag rekommendera alla som tränar som vill få lite hjälp, men framför allt till er som är nya med träningen eller som t.ex. precis ska börja styrketräna, att köpa PT-timmar. Det är väldigt dyrt men om jag hade betalat för mina PT-träffar hade jag lätt tyckt att det var värt det, tänk då om man skulle haft en PT i början av träningen! Nu har jag ju haft min egen lilla PT från början, nämligen min älskade pojkvän som är grym med träningen, men nu har jag haft turen att få små luckor ifyllt av en utbildad PT. Nu kan ju inte träningen gå annat än framåt. Jag är mer taggad än någonsin! 
 
Ni som känner mig och som har följt bloggen ett tag vet ju att jag har gått från att träna konditionsträning flera gånger i veckan till att nu bara träna kondition en gång i veckan. Detta för att jag dels tycker att konditionsträning är så jäkla tråkigt och dels för att jag vill fokusera på att bygga muskler och bli mer "fit". Den tidigare konditionsträningen ledde till att jag gick ner 10 kg - nu vill jag bygga upp en stark kropp. Jag har varit lite osäker på mitt nya upplägg eftersom att jag fortfarande vill gå ner i fettprocent, men efter att ha pratat med PT:n så känner jag mer att detta upplägg är bra! Hon menade på att jag inte bör lägga in fler konditionspass eftersom jag då kommer att bryta ner de muskler som jag vill bygga upp, hon ansåg att jag kan nå de resultat jag vill med styrketräningen. Hon gav exempel på att man under ett hårt benpass kan bränna mellan 500-600 kalorier. Däremot är det svårt att gå ner mycket i fettprocent eftersom jag kommer styrketräna och äta mycket, men jag tänker ge det en chans och se vad resultatet blir! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0