Mugcakes x 3

Okej, sorry för dessa nästintill vidrig bilder på mina mugcakes. Ni vet ju alla att jag kan bättre än så :) Men det var alltså helt omöjligt att få till en bra bild på en mugcake, med mobilen, i köket på jobbet. Jag har till och med dragit mig för att publicera överhuvudtaget men jag har ju faktiskt lovat er recepten. Och jag kan i alla fall garantera att det är godare än vad det ser ut. 

 

Jag är inte typen som äter lunch ute om jag inte har med mig lunch till jobbet, istället styr jag upp någon form av gröt, omelett, knäckebröd eller som i dessa tre fall: mugcakes. Eftersom vi inte har micro hemma så får man passa på att göra det på jobbet :) 

 

Kokosmugcake toppad med kvarg blandat med hallon. 

 

Kokosmugcake

1/3 kokosmjöl

1 äggvita

3 msk kvarg

½ dl mjölk

1 krm bakpulver

1 msk kokos

1 msk sötning (stevia, honung eller agave)

 

Blanda ingredienserna och häll upp i en smord kopp (jag smörjer in med kokosolja). Sätt in i micron på högsta effekt i 2-3 minuter. Vänd koppen upp och ned på en tallrik och servera med keso/kvarg/yoghurt/frukt/bär eller liknande. 

Chokladmugcake med kvarg, blåbär, hallon och banan.  
 

Chokladmugcake

1 dl havregryn

1 ägg

½ dl mjölk

1 krm bakpulver

¼ mosad banan

½ msk kakao

1 msk sötning (stevia, honung eller agave)

 

Blanda ingredienserna och häll upp i en smord kopp (jag smörjer in med kokosolja). Sätt in i micron på högsta effekt i 2-3 minuter. Vänd koppen upp och ned på en tallrik och servera med keso/kvarg/yoghurt/frukt/bär eller liknande. 

 

Äppelmugcake med kvarg blandat med fun light stevia.
 

Äppelmugcake

½ dl havregryn

2 äggvitor

1 krm bakpulver

1 msk kanel

¾ rivet äpple

1 msk sötning (stevia, honung eller agave)

 

Blanda ingredienserna och häll upp i en smord kopp (jag smörjer in med kokosolja). Sätt in i micron på högsta effekt i 2-3 minuter. Vänd koppen upp och ned på en tallrik och servera med keso/kvarg/yoghurt/frukt/bär eller liknande. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0