Pannkakor och några timmars ledighet

Hej finisar. Idag är jag ledig under dagen, så himla skönt. Ska in och jobba några timmar senare i eftermiddag/kväll på Cubus på Emporia men jag har några timmar under dagen att inte göra något på! Sebastian jobbade över igår så han kompade ut de timmarna nu på förmiddagen också så att vi kan umgås lite, mys <3 Planen var egentligen att träna tillsammans, vi har saknat så mycket att träna tillsammans, men jag vaknade upp med jätte ont i halsen så det fick bli att stanna hemma. Nu ska vi fortsätta att mysa, först ska ni bara få receptet på morgonens pannkaksfrukost :)
 
Ahhh vad jag saknar min systemkamera!! Tråkigare bilder får man leta efter. Iallafall, chokladpannkakor toppade med chokladsås på kakao och mjölk, vaniljyoghurt och kakaonibs. 
 
Chokladpannkakor
½ dl havregryn
1 skopa proteinpulver choklad och hasselnöt
1 ägg
1 äggvita
1 tsk kakao
1 tsk bakpulver
1 msk stevia
2 msk turkisk yoghurt
2 msk mjölk
 
Mixa ingredienserna och stek några små pannkakor i lite kokosolja. Toppa med kvarg/keso/yoghurt/chokladsås/walden farms sirap/hallon eller något annat gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0