Tidig morgonträning

God morgon! Jag sov dåligt inatt och gick upp med tuppen vid 6-tiden så någonting säger mig att jag kommer vara trött senare idag. Stack till gymmet vid halv sju för ett kort men intensivt cardiopass. Har ju inte sprungit sedan jag var sjuk och idag blev premiär. Konditionen var inte densamma men inte helt borta. Det blev en halvtimmes löpning varav ungefär halva tiden HIIT (högintensiv intervallträning). Har precis hällt i mig kaffe och ätit en förvånansvärt god frukost. Testade för första gången att göra davos (över-natten-gryn) på mjölk istället för yoghurt eller kvarg som jag brukar göra. Jag var lite skeptisk till hur frukosten skulle smaka men det blev faktiskt riktigt gott. Och kombinationen med yoghurt till blev också förvånansvärt gott!
 
Nu ska jag göra mig klar och bege mig till skolan där jag ska träffa Emine för att fortsätta med vårt examensarbete. Vi hörs senare! 
 
Davos på mjölk med hallon, kokossmör (bara att mixa kokos till det blir ett smör, men ha tålamod - det tar en stund), yoghurt och pumpafrön. GOTT! 
 
Davos på mjölk
1 dl havregryn/fiberhavregryn
1 dl mjölk
1 msk linfrön
Salt
 
Blanda ingredienserna och låt stå i kylen över natten. Blanda i en liten skvätt mjölk till innan du ska äta det. Toppa med något gott :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0