Träning och fläskfilégryta

Hej svejs! För att inte ha tränat på flera veckor och ha en värkande kropp efter jobbet så gick träningen bra! Körde ett rygg- och bicepspass men det var ryggövningarna som gick bra, jag var riktigt svag i armarna. Snart är jag nog back on track :) Efter gymmet slängde jag ihop en snabb fläskfilégryta som jag blev sugen på efter att vi åt något liknande hos Michis i fredags. Eftersom klockan även idag blev mycket så var det inte jätte mycket kärlek i matlagningen, men det blev bra ändå.
 
Efter tjat idag på jobbet om att jag ska baka något nyttigt och ta med mig till jobbet imorgon står jag nu i köket och bakar, vad gör man inte för sina älskade kollegor :) 
 
 
Fläskfilégryta 
En fläskytterfile (eller fläskfilé) cirka 600-800 g 
1 schalottenlök 
1-2 vitlöksklyftor 
300 g champinjoner
1 röd paprika
½ dl rött vin
1 msk koncentrerad kalvfond 
1 burk créme fraiche gourmet konjak kantarell
Cayenne, salt & peppar 
Maizena 
 
Skär fläsfkfilen i skivor. Stek i en panna och krydda med cayenne, salt & peppar. Lägg åt sidan. Hacka lök och vitlök, skär champinjoner och paprika och fräs allt i en panna. Lägg köttet och grönsakerna tillsammans i pannan, tillsätt vinet och buljongen, låt puttra några minuter. Lägg sist i créme fraiche och låt puttra några minuter till. Red med maizena och smaka eventuellt av med kryddor. Detta åt vi med mirakelnudlar! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0