Kokospannaka med vaniljkvarg och blåbär

Förresten, ledsen att jag inte kunde uppdatera i helgen. Det var roligt att se att så många ändå kikat in i helgen och framför allt hur många ni var som kikade in igår när jag kom hem! Nu blir det kanske ändå inte så rolig uppdatering när jag är sjuk men lite goda frukostar och middagar ska jag iallafall försöka åstadkomma. Åt faktiskt precis en kokospannkaka som ni kan se nedan. 
 
Kokospannkaka
1 ägg
½ mosad banan
2 msk kokosmjöl
1 dl mjölk
 
Blanda ingredienserna och stek i en panna med lite olja. Jag toppade med vaniljkvarg (kvarg blandat med vaniljpulver) och blåbär. 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej :)
Får jag fråga, var handlar du vaniljpulver? Och vad är det som är bra med kvarg, som är bättre än ex yoghurt? :)


Svar: Hej! Vaniljpulver finns i de flesta matbutiker, iallafall i de större. Jag köper det på Hemköp eller Ica. Och kvarg, var ska jag börja?! Kvargen är min bästa vän :) Kvarg är otroligt bra då det innehåller mycket protein, nästintill inget fett över huvudtaget (kvargen jag äter innehåller 0,5% så det får man nog kalla fettfritt) och väldigt lite kolhydrater. Eftersom kvarg innehåller mycket protein håller du dig dessutom mätt längre! Yoghurt däremot innehåller betydligt mindre proteiner, mer kolhydrater och mer fett. Jag skriver om kvargen i detta inlägget: http://josefinaisabell.blogg.se/2012/october/kvargen.html
Josefina

2013-01-30 @ 02:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0