Löprunda och söndagsfrukost

Hej! Jag börjar känna mig gammal haha, igår var jag helt förstörd efter fredagens lilla bravader så efter jobbet somnade jag i soffan och resten av kvällen bestod av seriemaraton med Sebastian. Nej, det har blivit för mycket alkoholintag denna vecka så det får det bli ändring på nu. Denna dagen började bra iallafall, ställde klockan på 8 och tog mig ut på en löprunda. Enligt Runkeeper som jag inte litar på längre blev det 8 km, men jag tippar snarare på 6-7 km. Det gick förvånansvärt bra, konditionen är inte helt borta trots allt efter sjukveckorna. Men jag var lite spyfärdig när jag kom hem, men nu börjar jag återhämta mig :P Har precis ätit en lyxig söndagsfrukost i form av proteinpannkakor och nu ska jag göra mig klar för jobb! 
 
Proteinmandelpannkakor (2 st)

1 ägg

1 äggvita

½ dl kvarg

½ dl mjölk

½ dl mandelmjöl (mixade mandlar)

1 msk fiberhavregryn

en nypa salt 

 

Blanda ingredienserna och stek två pannkakor i en stekpanna med lite smör. Jag toppade mina med en blandning på kvarg, en skvätt yoghurt och proteinpulver jordgubb & vit choklad, samt ett hjärta med hallon :) 

 

Jag höftade när jag gjorde pannkakorna så måtten är inte exakta, men stämmer på ett ungefär! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0