Segstart

Hej svejs! Lite sen uppdatering idag... Jag är ledig idag men ställde ändå klockan på 8 för jag ville komma upp i tid för att hinna med massa plugg och träning idag. Jag snoozade dock i TVÅ timmar så den planen gick åt skogen. Började iallafall dagen med en löprunda och sprang faktiskt iväg till en annan park än jag brukar, för att inte tröttna på att springa samma runda hela tiden. Det gick sådär att springa idag, jag fick galet ont i vaderna så fick stanna några gånger. Det händer mig ibland, är det någon mer som har problem med det? Tips på vad man kan göra för att förhindra det? Jag har iallafall skaffat mig en ny löparapp till telefonen eftersom Runkeeper har tappat det. Idag använde jag mig av Endomondo och den verkade fungera bra, det blev 6 km och det kändes som att det stämde. 
 
När jag kom hem var jag hungrig men visste inte riktigt vad jag var sugen på till frukost så jag gick in på en blogg jag läser och såg att hon ätit ugnsgröt med en choklad- och nöttopping till frukost och det lät ju gott. Sagt och gjort så fick det bli det, men toppingen var sådär enligt min smak så jag skrapade av den och åt bara ugnsgröten, som för övrigt var jätte god! 
 
Jag har seminarium imorgon som jag såklart inte har börjat förbereda mig på, så det ska jag ägna min dag åt. Wish me luck! 
 
Celsius innan löprundan! (Pillade bort nagellacket tidigare, ska måla om idag!) 
 
Ugnsgröt med choklad- och nöttopping
1 dl havregryn
1 tsk bakpulver
2-3 krm vaniljpulver
½ mosad banan
1 ägg
3 msk kvarg
Ev. lite honung
 
Toppingen:
½ mosad banan
1 msk hasselnötssmör (jag hade inte det hemma så jag tog jordnötssmör)
1 msk kakao (jag hade nog föredragit 1 tsk)
2 msk kvarg
Ev. lite honung
 
Blanda havregryn, bakpulver och vaniljpulver i en bunke. Rör ner de andra ingredienserna. Häll över i en ugnssäker portionsskål och sätt in i ugnen på 225 grader i 10 minuter. Blanda ingredienserna till toppingen och bre på när gröten är klar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0