Ugnsrostade grönsaker och kycklingbitar

Hej! Febern har kommit tillbaka (den försvann igår) men jag kände ändå att jag fick tvinga upp mig för att laga middag. Dels av rastlöshet och dels för att Sebastian slutar jobba sent så ska han handla och laga middag när han kommer hem blir det mat mitt i natten :) Men jag ville laga något så enkelt som möjligt och vad är inte lättare än något som lagas av sig själv i ugnen? Jag fuskade dessutom med halvfabrikat... Men det var det värt, för gott var det! Ugnsrostade grönsaker med chicken bites, ack så gott. 
 
Nu blir det El Clasico! ¡Visca Barça!
 
Zucchini, paprika, brysselkål och champinjoner med en marinad på lime, olivolja, ingefära, chili, paprikakrydda och salt. Strimlade kycklingfiléer med Santa Marias Crispy chicken bites. Allt in i ugnen på 225 grader i cirka 15 minuter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0