Köttfärssås och fruktsallad

Hej hej! Sitter och äter gårdagens fruktsallad till frukost och ska strax bege mig till jobb :) Längtar redan tills jag ska ha lunch för då ska jag äta den goda köttfärssåsen vi lagade igår. Sara mötte upp mig efter jobb och då var vi vrålhungriga så vi gick och handlade ingredienser till middag och efterrätt. Medans Sebastian var på gymmet och tränade så lagade vi mat till oss tre som vi njöt av när han kom hem. Köttfärssåsen blev grym och fruktsallad med vaniljkvarg kan väl inte bli annat än himmelskt? 
 
Köttfärssåsen gjorde vi på:
- Nötfärs
- Gul lök
- Vitlök
- Chili
- Krossade tomater
- Tomatpuré
- Creme friache 
- Rött vin
- Kalvbuljong
- Soja
- Champinjoner 
- Basilika
- Paprikakrydda
- Cayennepeppar
- Spiskummin
- Salt
- Peppar
 
Och detta fick stå och puttra och gotta sig en bra stund. Vi serverade köttfärssåsen tillsammans med strimlad zucchini som kokats i saltat vatten i cirka 1 min. 
 
Fruktsalladen bestod av:
- Äpple
- Melon
- Nektarin
- Banan
- Kiwi
- Hallon
 
Vid lite eftertanke hade passionsfrukt blivit gott till... Men den blev god ändå! Vaniljkvarg och walden farms kalorifria chokladsås till gjorde susen :) 
 
Resterna av fruktsalladen fick ta plats på min frukosttallrik tillsammans med kanel, kokos och kvarg blandat med en skvätt vaniljyoghurt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0