Sommar

Hej på er! Vilken underbar sommarvecka vi har, hoppas ni njuter av vädret. Jag jobbar om dagarna men har iallafall tillbringat kvällarna på stranden med vänner. Både igår och idag har jag haft träningsvärk från helvetet i benen. Alltså jag kan inte beskriva hur ont jag har, jag kan inte sätta mig själv, inte resa mig upp, inte böja mig, inte gå i trappor, inte gå i uppförsbackar, inte gå i nedförsbackar, jag kan knappt gå överhuvudtaget HAHA! Imorse var jag på gymmet och tränade rygg och biceps och det var nästan omöjligt eftersom benen ibland behövs i vissa övningar :P Nu ska jag halta iväg till jobbet! 
 
 
Grillmaten jag gjorde i måndags bestod av fläskfilé i marinad, färsk korv från korvhuset, grillade grönsaker, potatissallad och vitlökskvargsås. 
 
Marinaden gjorde jag på: 
1 dl soja
1 dl olivolja
2 vitlöksklyftor
Cayennepeppar
Paprikakrydda
Ingefära
Salt & peppar
 
Potatissalladen bestod av:
Färsk potatis
Rödlök
Hackad färsk persilja
 
Dressingen till potatissalladen gjorde jag på:
½ dl vitvinsvinäger
1 dl olivolja
1½ msk dijonsenap
1 pressad vitlöksklyfta
Salt & vitpeppar
 
Kvargsåsen gjorde jag bara på kvarg, vitpeppar, pressad vitlök och lite vatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0