Enkelt och nyttigt bröd

God morgon! Idag var tanken att jag skulle börja dagen med en powerwalk men när klockan ringde tidigt imorse så hade jag precis drömt att jag varit ute på en PW och var därför inte mentalt inställd på att gå upp haha. Så jag snoozade istället i två timmar :P 
 
Imorse åt jag en enkel nyttig brödvariant som garanterat kommer att göras fler gånger. Bröd är egentligen något av det bästa jag vet men jag försöker hålla mig borta ifrån det så gott det går. Därför älskar jag alternativ till bröd, som dagens frukost blev. Receptet ger väldigt lite bröd, så dubbla gärna. 
 
Nu ska jag göra mig klar för jobb! 
 
 
Snabb-bröd, två små
1 äggvita
1 msk havregryn
1 msk valfritt mjöl (jag använde jordnötsmjöl men det är bara att prova sig fram med olika mjöl!)
 
Vispa alla ingredienserna och klicka ut två delar på en plåt med bakplåtspapper. Sätt in i ugnen i cirka 5 minuter på 225 grader, klart! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0