Gårdagens examensfirande

HEJ! Då var man numera färdigutbildad lärare i samhällskunskap och religion för grundskolans senare år, gymnasieskolan och vuxenutbildning. Det kommer kännas så konstigt att inte fortsätta att gå i skolan, jag har ju gått i skolan i 17 år! Tur att jag kommer att jobba i skolan :)

 

Gårdagen då, WOW vilka fantastiska människor jag har omkring mig. Så många nära och kära som kom igår för att fira mig och herregud vad de skämde bort mig med fina presenter! Festen var hemma hos min mamma och klockan 19 kom gästerna. Vi började med mingel och dricka innan buffén serverades. Som ni vet har jag lagat mat i två dagar och resultatet blev: avokado- och mangosallad, fransk potatissallad, hembakade bröd, hemmagjorda knäckebröd, ostar, västerbottenpajer, salami- och briepajer, skinka- och broccolipajer och spenat- och kesopajer. Jag lagade traditionell buffémat utan att tänka på hälsosam matlagning för en gångs skull (recepten kommer i nästa inlägg). Efter buffén serverades kaffe och ytterligare ett buffébord, fast denna gång med kakor. Jag hade bakat en ananaspaj, farmor hade bakat en chokladkaka och mamma hade bakat morotskakor och rabarberpajer. Jag kan tala om att vi har massor med kakor och framför allt alkohol över, men man vill ju hellre ha för mycket än för lite :) Vi som stannade längst höll igång till midnatt och sen stack vi ut och fortsatte fira på nattklubb. Kan inte allt annat än att vara mer än nöjd med kvällen, det ända negativa var att jag hade så många gäster att det kändes som att jag inte hann umgås med någon.

 

Imorse vaknade jag av en av de finaste presenterna man kan tänka sig, min älskade Sara som bor i Australien överraskade med en Sverigevistelse. Hon stannar i 6 veckor!! Hon har lyckats att hålla sig från att berätta för någon, så gissa om alla blev överraskade!

 

Jag och Emine <3 
 
Min kärlek och jag 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0