Min söndag i bilder och recept

 
Till brunch idag gjorde jag nyttiga blåbärspannkakor med blåbärskvarg till. 
 
Blåbärspannkakor, 2 personer
2 dl havregryn
2 ägg
4 äggvitor
1 dl keso
½ tsk vaniljpulver
2 tsk bakpulver
2 msk stevia eller annan sötning
1 msk valfritt mjöl
½ dl blåbär
 
Mixa ihop alla ingredienser förutom blåbären. När du har en slät smet blandar du i blåbären. Stek små pannkakor i en panna, 1 min på varje sida. Jag serverade med kalorifri pannkakssirap och kvarg mixat med blåbär och stevia. 
 
Dagens träning fick bli en promenad till och längst med stranden, det borde man göra oftare, så himla mysigt. 
 
Dagens middag. Så enkelt men ack så gott! Lax kan vara något av det bästa som finns. Här tillsammans med fetaost och pesto, gurka, babyspenat, tomat, mango, haricot verts, broccoli och kvarg. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0