Ugnsbakad mangogröt

God morgon! Nu ska jag strax iväg och jobba, gymväskan följer med till jobbet så att jag ska hinna med ett träningspass innan gymmet stänger idag. Måste verkligen komma igång med träningen ordentligt nu igen! Jag tänkte bara bjussa på dagens frukost innan jag beger mig :) 
 
Ugnsbakad mangogröt
1 dl havregryn
½ mosad banan
1 dl tärnad mango
1 msk jordnötssmör
½ dl äggvita
2 msk mjölk
1 krm bakpulver
Lite salt
 
Mosa mangon (om du använder färsk mango - mikra den först) och blanda ihop med de andra ingredienserna. Häll upp i en ugnssäker portionsform och sätt in i ugnen på 200 grader i cirka 20 minuter. Ät som den är eller med en klick keso eller kvarg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0