Good day

Hej på er! Hoppas ni har haft en bra dag. Jag och Emine åt libanesisk lunchbuffé på Meze, kollade i affärer och shoppade lite smått, drack kaffe och sen stack jag iväg på spinning! Fy katten vilken storm det har varit idag dock, har flugit kors och tvärs hela dagen och det var inte lätt att cykla till och från gymmet. Spinningpasset var fruktansvärt jobbigt, instruktören började passet med att säga "jag har lagt upp ett nytt pass som är det tuffaste jag gjort hittills så jag tänkte att vi ska testa det idag". Fyfan vad jobbigt det var. Men härligt efteråt :)
 
Nu har vi precis ätit middag och jag har fått beskedet att jag och Emine är klara för opponering på torsdag, så kvällen ska ägnas åt att läsa igenom examensarbetet som vi ska opponera på. Trevlig kväll! 
 
Libanesisk lunch
 
Svettig och trött tjej efter spinningen
 
Kvällens middag: wokade grönsaker och stekt kycklingfilé med balsamicoglaze
 
Kycklingfiléerna är kryddade med vitlök, paprikapulver och chilipulver. De har stekt i en panna på medelvärme tills de är klara (70 grader) och sedan har glazen lagts i pannan. Glazen är gjord på 4 msk balsamvinäger, 4 msk chilisås (ketchup går bra), 1,5 msk honung, salt & peppar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0