Proteinchokladkaka

Förra veckan gjorde jag ju en proteinchokladkaka som jag inte hunnit lägga ut receptet på. Jag tyckter att kakan är godast kylskåpskall och med något till den, t.ex. vispad grädde, bär, kvarg, keso eller glass. Receptet kommer härifrån
 
Proteinchokladkaka
3,5 skopa chokladprotein
1,5 msk kakao
1, 25 dl mandelmjöl
1,5 msk stevia strö
2 tsk bakpulber
1 kapsyl vaniljessens (jag använde vaniljpulver istället)
3 äggvitor
2 dl mjölk
En nypa havssalt 
 
Blanda alla ingredienserna förutom saltet och häll i en smord form (cirka 20x20 cm). Strö över lite havssalt och sätt in i ugnen på 175 grader i cirka 12-14 minuter så får du en kladdig kaka :) Min form var lite större än 20x20 cm och jag hade min kaka inne i 12 minuter, den blev mest kladdig i mitten så jag hade nog till och med velat ta ut den tidigare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0