TIPS!

För er som inte bor nära ett Lidl och kan köpa deras kvarg - som jag personligen tycker är bäst (skriver om kvarg här), så har ICA lanserat kvarg i deras ICA basic sortiment. Det verkar vara nästnintill en kopia av Lidls kvarg då förpackningen är identisk och innehållet och näringsvärdena är detsamma, det enda som skiljer de åt är att Icas kvarg har 0,3 % fett och därför 65 kalorier per 100 gram medans Lidls kvarg har 0,5 % fett och 70 kalorier per 100 gram. Så in på närmsta ICA och köp kvarg! :D 
 

Kommentarer
Postat av: Therese Malmgren

Jag köper från ICA's sortiment (inte basic) och den har bara 0,1% fett :)

Svar: Fettprocenten är så pass låg ändå så det spelar ingen roll :P Men om jag inte har fel för mig så är den dyrare?
Josefina

2013-03-15 @ 18:37:30
Postat av: therese

Jag är inte så insatt i priser för jag bara köpt den där för det är enklast för det är där vi veckohandlar. Tror den kostar runt 16/18 kr för 500 g

2013-03-15 @ 20:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0