Träning och middag

Hej bloggen! Efter dagens plugg begav jag mig till gymmet för träning, jag var inte alls sugen på att träna och hade ont lite här och var, MEN jag pallrade mig dit ändå! Trots att jag var opepp blev det ett väldigt bra pass för bröst, axlar och triceps. Skippade mage idag då jag tränade det igår tillsammans med ben, och det är kanske en god idé att skippa mage på detta pass då det redan innehåller många övningar. Kom hem sent från gymmet en liten stund innan Sebastian slutat jobba och hade ingen aning om vad jag skulle styra upp för middag. Jag rotade igenom kylen och tog vad som fanns hemma och slängde ihop något, resultatet blev hur bra som helst! 
 
Ugnsbakad kyckling med fetaosttäcke, sötpotatis, hericot verts och kvarg med provencalekryddor
 
Kyckling med fetaosttäcke
4 kycklingfiléer
100 g philalephia 
50 g fetaost
1 msk torkad basilika
Salt & peppar
 
Lägg de tinade kycklingfiléerna i en ugnsform, salta och peppra. Rör ihop philalephia, fetaost och basilika och bred över kycklingfiléerna. Sätt in i ugnen på 200 grader tills kycklingen är klar (cirka 70 grader), det tar ungefär 20-25 minuter. Sötpotatisen hade jag inne i ugnen tillsammans med kycklingen fast i en egen ugnsform :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0