Freeeeee(dom)

Hej bloggen! Idag tog jag mig min välförtjänta lediga dag. Någon sovmorgon blev det dock inte men jag hade en slapp förmiddag framför Grey's anatomy iallafall :) Jag kan dock inte gå en hel dag utan att göra något vettigt så efter lunchtid började jag vara lite produktiv, har varit iväg på några ärenden, handlat mat, fixat lite i lägenheten och nu tänkte jag dammsuga och tvätta golven och senare laga middag. En perfekt ledig dag med lite nöje och lite nytta. Jag borde passat på att hinna med att träffa vänner eftersom man sällan hinner det, men idag behövde jag faktiskt en dag med bara mig själv. Och Bianca :)
 
Jag passade på att göra scones till frukost, det blev nyttiga kokosscones framför tv:n!
 
Tänk om man alltid fick se en såhär vacker höstdag när man tittade ut genom fönstret. 
 
Kokosscones
 
På den ena halvan hade jag ost och svärmors marmelad och på en andra halvan jordnötssmör. Idag bytte jag ut kaffet mot en kopp te "höstskimmer" till det :) 
 
Kokosscones, 2 st
1 banan
1 dl havregryn
1 dl grahamsmjöl (eller annat mjöl)
½ dl kvarg
½ dl kokosmjölk (det tjocka)
½ dl kokosflingor
1 tsk bakpulver
 
Mixa bananen med en mixer, tillsätt övriga ingredienser och mixa samman till en smet. Klicka ut två scones på en plåt med bakplåtspapper. Nagga med en gaffel och sätt in i ugnen på 225 grader i ca 15 minuter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0