Hemmagjorda sötpotatischips

I fredags när vi skulle kolla på fotbollen så ville jag styra upp något snacks och då gjorde jag egna sötpotatischips! De blev jätte goda men det tog ganska lång tid... Jag gjorde mina i ugnen men det går även att göra i micro för er som använder det. Till chipsen gjorde jag även egen dippa på kvarg :) 
 
Sötpotatischips och dippa gjord på kvarg, vatten, paprikakrydda, aromat och vitlök. 
 
Sötpotatischips
1-2 sötpotatis
Olivolja
Salt (och eventuellt andra kryddor)
 
Skala eller skrubba sötpotatisen. Skär tunna skivor med osthyvel eller kniv. Lägg ut på en plåt utan att de ligger på varandra, pensla med lite olivolja och krydda lite grann. Sätt in i ugnen på 175 grader i cirka 15-20 minuter, tills de fått en fin krispig yta. Detta måste göras i omgångar eftersom alla chipsen troligtvis inte får plats på plåten samtidigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0