Lax med stekt vitkål

Stekt vitkål - vart har du varit i hela mitt liv?! Aldrig testat förrut, men gud vilken trevlig upptäckt. Supergott ju! Vi hade massor med vitkål över från när jag gjorde coleslaw häromdagen, och jag hade ingen aning om vad jag skulle göra med den. Såg någonstans att man steka strimlor av vitkål och ha som tillbehör istället för ris/bulgur/dylikt, och det var en riktig höjdare! 
 
Ugnsbakad lax och stekt vitkål med chili och vitlök. 
 
Laxen är kryddad med paprikakrydda, vitlökskrydda, koriander, svartpeppar och olivolja. Tillagad på 200 grader i ca 15 minuter. 
 
Vitkålen skar jag först i strimlor och stekte sen i olivolja. Tillsatte salt, hackad chili och pressad vitlök och stekte lite till. Avslutade med att pressa citron över både laxen och vitkålen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0