Raw gröt på bovete

Gooood morgon! Idag är en bra dag, det är fredag, underbart väder, jag har sovit ut, jag ska vara ledig hela helgen och ikväll väntar skoj med tjejerna på jobb :) När vi stängt butiken ikväll ska vi hem till Lina och dricka skumpa och äta pizza, senare mot kvällen ska vi till Tangopalatset för att se Caberet Moulin! Det är en dragshow som är sååå rolig (de har uppträtt på ett bröllop jag varit på) så det ska bli grymt kul. 
 
Jag tänkte dela med mig av en riktigt spännande frukost jag åt idag, nämligen raw gröt gjord på helt bovete. Helt bovete är för övrigt jätte gott att ha till maten, istället för bulgur/ris/liknande. Hoppas ni får en fin fredag så hörs vi i helgen! 
 
Raw gröt toppad med blåbär, hallon och chiafrön.
 
Raw gröt
1 dl helt bovete
1 banan
3 msk kokos
2 msk jordnötssmör
 
Lägg bovetet i en skål med vatten i kylen över natten. Skölj bovetet på morgonen och mixa sedan samman med banan, kokos och jordnötssmör. Toppa med något gott och servera!
 
Det går att expremintera oändligt med ingredienserna, ha bara bovete som grund och tillsätt vad du tycker är gott, t.ex. olika bär, frukter, frön etc. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0