Supergod sesamlax

Holy moly vilken god middag vi just åt! Jag slutar aldrig överaska mig själv i köket hehe ;) Och det var ju absolut inget speciellt, enkelt som vanligt, men det blev så jäkla gott. Tror att sesamoljan i marianden var pricken över i:et.
 
Annars då, våra ärenden i stan gick inte som väntat. Jag ville kika på ett par Please-jeans inne på L and I, men de hade inga inne. Vi skulle titta (möjligtvis köpa) ett soffbord inne på Olsson & Gerthel men det var slut. Vi skulle köpa två lampor på Olsson & Gerthel men de var slut och kommer in om 4-10 veckor. En tavla jag ville ha är också slutsåld och kommer inte in igen. Men men... Dagen vände, Sverige vann matchen mot Kazakstan och Apple hade presentation av nya iPhone 5S. Ni som missade det, håll i er, DET KOMMER SLÄPPAS EN I GULDFÄRG! Jag måste ha den. 
 
Klokan 4 imorgonbitti åker Sebastian till Stockholm så nu tänkte vi umgås lite innan vi ska gå och lägg oss, men först: kvällens goda middag. 
 
Gymmet imorse. Kom igen nu guns, dags att växa till sig! 
 
Babyspenat, hericot verts, laxfilé och avocado. 
 
Hericot vertsen är stekta på hög värme i kokosolja, pressad vitlök och flingsalt. 
 
Laxen är ugnsbakad med marinad och sesamfrön på 200 grader i 20 minuter. 
 
Marinad till 8 laxfiléer
Saft från 1 lime (eller ½ citron)
1 msk soja
1 msk olivolja
1 tsk sesamolja
1 finhackad chili
1 tsk riven ingefära (ca 2-3 cm) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0