En liten uppdatering

Hej kära bloggläsare! Då var denna veckan avklarad, min första jobbvecka som lärare. Jag har varit heeeelt slut! Det har varit så himla roligt, nytt och spännande, men samtidigt har jag haft panik och varit stressad. Jag har så mycket att få grepp om, samtidigt som jag har jätte mycket att göra och alldeles för lite tid, så denna veckan har varit berg-och-dalbana. MEN jag stormtrivs på skolan och trots allt så har det gått jätte bra i veckan, så det kommer nog gå bra. Jag försöker vänja mig vid nytt liv och nya rutiner som innebär att jag inte har särskilt mycket tid över för sambo, hund, familj, vänner, träning och allt annat. Tyvärr. Jag går hemifrån lite efter 6 och kommer hem vid 18.30 om jag har tur. Och när jag kommer hem så har jag massor med jobb att göra hemma. Så de få timmar som är kvar på dygnet får jag prioritera så gott det går. Jag kan säga som såhär, mina helger är värdefulla numera!
 
Igår hade jag mina gamla kollegor över på middag, vi åt och drack gott och spelade spel hela natten. Åh vad jag kommer att sakna dem. Fast vi kommer ju ses ändå :) Idag har jag unnat mig lite ledighet med Sebastian (som vi varvat med tvätt), men nu måste kvällen ägnas åt att jobba. Ville bara kika in och ge er en uppdatering. Juste, mina älskade frukostar är numera inte lika spännande längre, de består bara av kaffe och smoothie på tåget :) 
 
Jag kämpar på med att försöka hålla igång träningen!
 
Eftersom mina vardagsfrukostar inte är så spännande längre, får jag lyxa till det på helgerna istället :) Här är yoghurt varvat med hemmagjord granola, honung och chokladröra gjord på 1 banan, 2 msk jordnötssmör och 2 tsk kakao. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0