HEJ HEJ HEMSKT MYCKET HEJ

HEJ MINA FINA BLOGGLÄSARE! Jag vet, jag är sämst. Jag borde kanske egentligen lägga ner bloggen eftersom den ändå inte är igång (typ) men jag lever fortfarande på förhoppningen om att jag kommer att komma igång igen. Och jag vill ju även ha mina recept samlade på ett ställe. Och trots allt så kikar ni ju fortfarande in, vilket är jätte roligt! Den får nog vara kvar trots allt :P  
 
Nåväl, mycket jobb för min del som ni förstår, jag jobbar minst 9 timmar om dagen och pendlingen tar 3 timmar så ni kan ju själva räkna ut hur många timmar jag har hemma. Helgen är verkligen lyx lyx lyx för mig numera! Därför blir det mer fokus på god frukost och matlagning på helgerna och kvalitetstid med nära och kära. Ikväll ska jag och Sebastian ha date! Vi ska ut och käka och sen på bio. Imorgon tänker jag mig en riktigt god frukost, träna, sola och på kvällen ska vi på fest. 
 
Förra fredagen lagade jag en god middag till mig, Sebastian och Sara som jag gjort en gång innan, därför finns den på bloggen sen tidigare. Men värd att nämnas igen eftersom det är så enkelt och gott! Kålrotspommes ska jag verkligen göra oftare, SÅ GOTT! 
 
Jag håller fortfarande igång träningen så gott det går. Här i mina nya tuffa brallor från Better bodies!
 
Ugnsbakad kyckling (sååå mör och god) med champinjonsås och kålrotspommes 
 
Ugnsbakad kyckling
4 kycklingfiléer
4 msk kinesisk soja
4 msk rapsolja
Salt & peppar
 
Lägg kycklingfiléerna i marinaden en stund. Lägg de sedan i en ugnsform och sätt in i ugnen på 150 grader. Kycklingen är klar när den är 70 grader, har du ingen termometer får du skära och kolla. Mina filéer blev klara efter cirka 30 minuter. 
 
Kålrotspommes
1 lagom stor kålrot (min vägde 600 g)
 
Skala kålroten och skär i stavar. Koka i saltat vatten i 10 minuter. Fritera eller stek i rapsolja/solrosolja/kokosolja på hög värme tills de fått fin färg.
 
Champinjonsås
250 g champinjoner
3 dl grädde
2 tsk koncentrerad kalvfond
2 tsk dijonsenap
Salt & peppar
 
Skär champinjonerna i bitar och stek sedan i smör i en panna. Häll på ingredienserna till såsen och låt puttra ett par minuter. Red såsen om du vill ha den tjockare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0