Gårdagen

Vilken trevlig kväll vi hade igår! Maten på plockepinn var jätte god, framför allt tyckte vi om att det var så himla små rätter (mycket mindre än vad tapas brukar vara) vilket gjorde man kunde verkligen ta många rätter och testa saker som man annars kanske inte skulle testa, fast jag var nog ganska mesig och höll mig till säkra kort jämfört med de andra :P Efter att vi suttit och ätit länge (vilket också är så himla mysig med tapas) så gick vi hem till oss för att äta efterrätt och dricka kaffe för att sedan fortsätta med vin- och öldrickandet. Jag hade lagat vit choklad pannacotta, också ett säkert kort eftersom jag har gjort det förut, ville egentligen testa någon annan pannacotta, typ mjölkchokladpannacotta, men vågade inte riktigt chansa. Pannacottan var iallafall ljuvlig :) Sen blev det spelkvällkväl inpå sena timmar! Alltså jag måste bara rekomendera spelen "Med andra ord", "Absolut överens" och "Lika par leka bäst". De är så himla roliga och man skrattar tills man får ont i magen! 
 
Bilder på några av rätterna: lammracks med chili och sesam, torsk med pumpa och chorizo, marinerade oliver, serrano, fuet, salami, bröd med dipp, pankofriterad kycklinglårfilé med västerbottenaioli, toast skagen, gratinerad getost på toast med honung och valnötter (bäst!), kokta rödbetor med fetaost samt sparrissoppa.
 
Vit choklad pannacotta toppad med blåbär, hallon och hyvlad vit choklad (recept här
 
Gissa vilka som vinner ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0