Första advent

Det är ju helt ljuvligt att första advent bjuder på MASSOR med snö, åh julkänslor!
 
Igår var vi som sagt på julbord med jobbet. Efter vi slutat jobba gick några av oss hem till mig och drack vin och gjorde oss iordning, efter det var vi alla som skulle på julbordet (alla butiker i Malmö och Lund) bjudna hem till en av butikscheferna för glögg och vin :) Runt 20-tiden åkte vi till Sankt Markus Vinkällare för julbord. Jag var (och är) ju sjuk så det gjorde att kvällen inte blev helt lyckad för min del, mådde ganska dåligt och aptiten var inte på topp så jag åt inte ens från efterrättsbuffén :( Efter flera timmars middag gick några av tjejerna ut och och festade men för min del blev det hem till sängen... Mår inte bättre idag men är rastlös så håller ändå på lite i köket. Jag har precis gjort eget jordnötssmör (bara att mixa jordnötter tills det blir ett smör och tillsätta en skvätt rapsolja och lite salt - om det är naturella nötter) och nu tänkte jag baka nyttiga pepparkaksmuffins dagen till ära. Sen får jag nog krypa ner i soffan och bli omhändertagen av mannen min <3 
 
På julbordet var jag lite julig med en vinröd top :)
 
Utanför vårt hus, myyyys! 
 
Hemmagjort jordnötssmör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0