Mitt träningsschema

Jag brukar ju bara skriva vad jag tränar och inte hur, så här kommer ett inlägg om mitt nuvarande träningsschema för er som är intresserade.

 

Det är 4 träningspass som jag vill hinna med under en vecka, detta kompletterar jag ofta med powerwalks (oftast på morgonen) och om jag har tid att träna mer än 4 dagar i veckan så kör jag enbart cardio under de dagar.

 

Pass 1: rygg och biceps

Uppvärmning cardio 5 minuter

Pull-ups (handflatorna inåt) 8x3

Chins (brett grepp, handflatorna utåt) 8x3

Hantelrodd 8x3

Stående rodd 8x3

Biceps curl med stång 8x3

Biceps curl med cablecross 8x3

Rygglyft i ställning 12x3

Avslutar med någon form av cardio, oftast löpning, i ca 30-45 minuter

 

Pass 2: axlar och mage

Uppvärmning cardio 5 minuter

Militärpress i smithmaskin 8x3

Baksida axlar i maskin 8x3

Framåtlyft med hantlar 8x3

Sidolyft med hantlar 8x3

Benlyft 12x3

Sidböj med vikt 12x3

Plankan 1 min x 3

Avslutar med någon form av cardio, oftast löpning, i ca 30-45 minuter

 

Pass 3: bröst och triceps

Uppvärmning cardio 5 minuter

Bänkpress i smithmaskin 8x3

Flyes i maskin 8x3

Lutad hantelpress 8x3

Pullover med hantel 8x3

Tricepspress i cablecross 8x3

Bänkdips 12x3

Avslutar med någon form av cardio, oftast löpning, i ca 30-45 minuter

 

Pass 4: ben och mage aka. mördarpasset

Uppvärmning cardio 5 minuter

Benpress/squats 12x5

Leg curl 8x5

Leg extension 8x5

Bulgariska utfall med hantlar 8x3

Lutande situps med medicinboll 12x5

Benlyft 12x5

Bålrotation med medicinboll 30x3

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0