Nyttig morotskaka

Jag är egentligen lite emot microvågsugn eftersom mycket av näringen i maten förvinner när du micrar den. Jag har växt utan micro och har inte haft micro sen jag flyttade hemifrån heller. Men så finns det vissa godsaker i frukost/mellis/fika-väg som görs i micro som jag gärna vill göra ibland. Så då brukar jag passa på att ibland ta med mig ingredienser till jobbet och göra det till lunch. Fast det är egentligen inte "lunch-mat" men sålänge jag blir mätt! Och det jag åt idag var så mäktigt att jag inte ens orkade äta upp allt!. Jag "lagade" en, ja vad ska man kalla det, nyttig morotskaka i micron? Det var såå himla gott! 
 
 
Nyttig morotskaka, 1 portion
1 dl finrivna morötter
½ mosad banan
1 ägg
1 äggvita
1 msk grahamsmjöl
1 msk kokos
1 tsk kanel
½ tsk bakpulver
 
Blanda ihop alla ingredienser och häll upp i en skål. Sätt in i micron på högsta effekt i 3-4 minuter till det blivit en fast kaka :D Detta toppade jag med en blandning på philadelphiaost, keso, stevia och honung. Samt rivna morötter och valnötter. Dör så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0