Frukostmuffins

Jisses vad trött jag var igår haha, jag somnade så fort jag la mig i soffan! Vad kan klockan ha varit, 22 typ... Idag började jag dagen med en timmes powerwalk på löpbandet med lutning och sedan ett styrkepass med fokus på bröst, axlar och triceps. 
 

Min stora inspirationskälla när det kommer till frukost är den här bloggen som drivs av en 15 årig (!!) tjej. Fantastisk påhittig tjej där jag hittat många recept. Bland annat recept på frukostmuffins som jag tänkte bjuda på idag!

Frukostmuffins

2 ägg

1 dl fiberhavregryn

2 msk valfritt mjöl (jag använde dinkelfullkorn)

1 tsk bakpulver

1 mosad banan

4 tsk kanel

2 msk olja (olivolja, rapsolja, solrosolja eller kokosolja)

Salt

 

Vispa äggen för hand i en skål och blanda i de andra ingredienserna. Lägg upp i muffinsformar och sätt in i ugnen i ca 15 minuter på 200 grader. Jag åt mina med kvarg och kiwi :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0