LCHF-lasagne

Ikväll lagade jag LCHF-lasagne med zucchini istället för lasagneplattor. Både jag och Sebastian älskar lasagne men vi saknar faktiskt inte lasagneplattorna, det är gott ändå! Fast jag kommer nog att laga lasagne med LCHF-pasta någon dag bara för omväxlingens skull :) 
 
 
 
LCHF-lasagne
1 kg nötfärs (mest för att jag har en man som äter oss ur huset hehe, så 500 g räcker nog för normala människor)
2 gula lökar
4-6 vitlökar
1 burk krossade tomater
2 dl créme fraiche
2 dl matlagningsgrädde
3 msk tomatpuré
3-4 tsk sambal oelek (om man gillar stark mat)
2 köttbuljongtärningar
Riven ost
Salt, peppar, basilika och eventuellt chilipulver eller cayenne om man gillar stark mat :D 
2 zucchini
 
Hacka löken och vitlöken och stek i olja, lägg åt sidan. Stek köttfärsen och lägg tillbaka löken. Tillsätt krossade tomater, créme fraiche, matlagningsgrädde, tomatpuré, sambal oelek, buljongtärningarna och koka upp. Låt puttra i ett par minuter och smaka av med kryddor. Skölj zucchinin och skär av kanterna, hyvla de sedan med en osthyvel till fina längder. Varva zucchini och köttfärs i en ugnsform och toppa med riven ost. Sätt in i ugnen i 25 minuter på 225 grader. Mumsfillibaba! 
 
Nu ska jag krypa ner i soffan med mina älsklingar och mysa framför ett nytt avsnitt Dexter :) 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

SLUTA! Jag dor av hunger!

Svar: Så jävla gott
Josefina

2012-10-09 @ 10:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0