Sunday bloody sunday

Idag är jag sliten kan jag tala om. För tillfället sitter jag och syndar med glass hihi.  Vi hade iaf en jätte trevlig kväll på Flotten som vanligt. Efter flotten begav vi oss mot lilla torg och sen Etagé. Hela kvällen var rolig förutom på Etagé konstigt nog. Oavsett vilka jag är ute med och oavsett vad det är för musik så har vi alltid så himla himla kul när vi går ut och dansar, men igår kändes allt annorlunda. Maja hade en teori om att det kan vara för att man precis varit utomlands och festat på sjukt grymma nattklubbar, eller så har vi bara blivit gamla (haha) eller så var det bara en dålig kväll på Etagé. Det första jag sa till Sebastian när jag kom hem inatt var ”jag vill flyttaaaa” haha! Men men, vi får se hur nästa utekväll blir : )

 

Igår gjorde jag påfyllning av mina älskade fröknäckebröd/frökex. De kan både användas som frukostknäckebröd eller som kex till ostbrickan och det är såå goda.

 

2 dl linfrö

1,5 dl sesamfrö


1 dl pumpakärnor


1 dl solroskärnor

Salt 



 

Häll alla frön i en bunke, tillsätt 4 dl vatten och låt stå i kylen i minst sex timmar. Bred ut smeten på en plåt med bakplåtspapper på och strö över salt (jag glömde salt denna gången, hoppas de blev goda ändå).
 Grädda i 125 grader i en timme. Sänk därefter värmen till 100 grader och grädda ytterligare en timme men öppna ugnsluckan lite då och då (ungefär varje kvart) för att släppa ut fukten.
 Stäng av ugnen, låt plåten stå kvar i ugnen och ha en liten glipa öppen och låt stå där tills ugnen svalnat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0